Professor Katarina Mårtensson appointed as a new member of SUHF’s expert group on higher education pedagogy

By Annika Diehl - Published 21 February 2025
[Translate to English:] Professor Katarina Mårtensson

Professor Katarina Mårtensson from the Department of Educational Sciences has been elected as a member of SUHF’s (the Association of Swedish Higher Education Institutions) Expert Group on Higher Education Pedagogy, starting in January 2025.

SUHFs (Sveriges universitets- och högskoleförbund) styrelse beslutade i december 2020 att inrätta Expertgruppen för högskolepedagogiska frågor och professor Katarina Mårtensson vid Utbildningsvetenskap blev invald som ledamot från och med januari 2025. Genom att starta expertgruppen tydliggjordes att sektorn tar ledarskap i frågan om den högskolepedagogiska verksamheten och därmed blir en tydlig aktör i relation till andra inom fältet. Samtidigt synliggörs de högskolepedagogiska frågorna i relation till andra arbets- och expertgrupper inom SUHF.

Av särskild vikt för mandatperioden 2025 – 2026 är att bygga vidare på det arbete som startades under Det högskolepedagogiska lyftet och att fortsätta stödja lärosätenas arbete med högskolepedagogisk utveckling. Dessutom ingår att inom detta område beakta konsekvenserna av den snabba teknikutvecklingen, särskilt AI.

Katarina Mårtensson ser fram mot expertgruppens arbete och möjligheten att från nationella nivå hämta hem relevanta diskussioner till LU. 

Läs mer här om expertgruppen.

In December 2020, SUHF’s board decided to establish the Expert Group on Higher Education Pedagogy, and as of January 2025, Professor Katarina Mårtensson has been elected as a member. The creation of this expert group highlights the sector's commitment to taking leadership in higher education pedagogy and strengthening its position as a key actor in this field. At the same time, it ensures that pedagogical issues in higher education are made more visible within SUHF’s various working and expert groups.

A key priority for the 2025–2026 term is to build upon the initiatives launched during The Higher Education Pedagogical Initiative and to continue supporting universities in their work on pedagogical development. Additionally, the group will address the impact of rapid technological advancements, particularly AI, in the field of higher education.

Katarina Mårtensson looks forward to contributing to the expert group’s work and bringing relevant national discussions back to Lund University.

Read more about the expert group here: SUHF