Publikationer
Artiklar (sida 4 av 5)
- Sonesson, A. & Henriksson, A.-S. (2013). Högre utbildnings första temanummer: Självständiga arbeten. Högre utbildning, 3, 83-86. Swednet.
- Bourelius, L., Brenner, M., Bryant, K., Creelman, A., Forsberg, ?., Hellström, M., Ossiannilsson, E., Paulsson, F., Schneider, M., Tawo, A. & Wennerström, K. (2012). Öppna digitala resurser (OER). Nyheter & Debatt, 4-4. Högskoleverket.
- Henriksson, A.-S. & Sonesson, A. (2012). Högre utbildnings andra utgivningsår inleds här. Högre utbildning, 2, 1-2. Swednet.
- Ossiannilsson, E. (2012). Epprobate kvalitetsmärkning av digitala lärresurser. SVERDnytt, 8-8. SVERD.
- Ossiannilsson, E. (2012). OER Services – att växa i ett kollaborativt lärande. SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E. (2012). OER-öppna digitala lärresurser inom det regionala högskolenätverket, Lärosäten Syd. SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2012). From proprietary to personalized higher education-how OER takes universities outside the comfort zone. Journal of E-Learning and Knowledge Society, 8. Je-LKS - Italian e-Learning Association (SIe-L).
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2012). La formazione universitaria da proprietaria a personalizzata: come le OER potrebbero portare le Università fuori dalla loro comfort zone. Journal of E-Learning and Knowledge Society, 8. Je-LKS - Italian e-Learning Association (SIe-L).
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2012). Låt studenterna orchestrera sitt eget lärande- Det kollaborativa lärandet genom öppna digitala resurser (OER). SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2012). OERopoly-digital kompetensutveckling via sällskapsspel. SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2012). OERopoly.digital kompetensutveckling via sällskapspel. SVERDnytt, 5-5. SVERD.
- Ossiannilsson, E. & Landgren, L. (2012). Quality in e-learning - a conceptual framework based on experiences from three international benchmarking projects. Journal of Computer Assisted Learning, 28, 42-51. Wiley-Blackwell.
- Ossiannilsson, E. & Schneider, M. (2012). OER-Open possibilities for learning. A national initiative financed by the Internet Infrastructure Foundation .SE. ScieCom Info, 8. Svenskt resurscentrum för vetenskaplig kommunikation (ScieCom).
- Ossiannilsson, E. & Schneider, M. (2012). OER-öppna möjligheter för lärande. Ett nationellt initiativ finansierat av Internetfonden .SE. SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E. & Taawo, A. (2012). Fria upphovsrättslicneser- underlättar kunskapsdelning och lärande. SVERDnytt. SVERD.
- Ossiannilsson, E., Bacsich, P., Hellström, M. & Hedrén, A. (2012). Internationell benchmarking av e-lärande. SVERDnytt, 6-7. SVERD.
- Sandström, U., Ossiannilsson, E. & Lindgren, G. (2012). Skrivelse från SVERD till IT-minister Anna-Karin Hatt. SVERDnytt, 14-15. SVERD.
- Sonesson, A. & Henriksson, A.-S. (2012). En tidskrift med bredd. Högre utbildning, 2, 65-66. Swednet.
- Mårtensson, K., Roxå, T. & Olsson, T. (2011). Developing a Quality Culture through the Scholarship of Teaching and Learning. Higher Education Research and Development, 30, 51-62. Taylor & Francis.
- Ossiannilsson, E. & Creelman, A. (2011). OER, Resources for learning – Experiences from an OER Project in Swede. European Journal of Open and Distance Learning. European Distance and E-learning Network.
- Roxå, T., Mårtensson, K. & Alveteg, M. (2011). Understanding and influencing teaching and learning cultures at university - A network approach. Higher Education, 62, 99-111. Springer.
- Sonesson, A. & Henriksson, A.-S. (2011). En ny vetenskaplig tidskrift om och för högre utbildning. Högre utbildning, 1, 1-2. Swednet.
- Sonesson, A. & Henriksson, A.-S. (2011). Högre utbildning ser ljust på framtiden!. Högre utbildning, 1, 75-76. Swednet.
- Dahl, B., Lien, E. & Lindberg-Sand, ?. (2009). Conformity or confusion? Changing higher education grading scales as a part of Bologna Process: the cases of Denmark, Norway and Sweden. Learning and Teaching in the Social Sciences, 2, 39-79.
- Roxå, T. & Mårtensson, K. (2009). Significant conversations and significant networks – exploring the backstage of the teaching arena. Studies in Higher Education, 34, 547-559. Taylor & Francis.